Cycling Weekly: British magazine’s ‘token attractive woman’ caption sparks backlash

A LEADING British cycling magazine as issued an apology after facing massive backlash for labelling a female cyclist as “token attractive woman” in one of their editions.

The offensive caption appeared above a picture of Hannah Noel, who was featured in Cycling Weekly as part of a story the publication was doing on the Hinckley Cycling Race Club of which she is a member.

Another member of the club Carlos Fandango was quick to call out the magazine by posting a photo to Twitter and requesting an apology.

Ms Noel was understandably “absolutely gutted” when she saw the label on her image, which is said to have been the fault of one of the magazine’s sub-editors.

She took to Facebook to share her disgust over the sexist remark, writing: “I made it into Cycling Weekly, it seems not for my ability as a female cyclist but as a ‘token attractive woman’ — I’m absolutely gutted and disappointed in the magazine.”

She added “It’s not really the reason I’d want to be in a magazine, it’s sexist and derogatory to female cyclists.”

Cycling Weeklys editor Simon Richardson issued an apology on Twitter calling the caption “idiotic” after the story sparked massive outrage online, having already been shared hundreds of times.

“Unfortunately during the magazine’s production process, a member of the subediting team decided to write an idiotic caption,” he wrote.

“The caption is neither funny nor representative of the way we feel or approach our work. Sadly in the rush to get the magazine finished it was missed by other members of the team and eventually sent to print.”

Mr Richardson made sure to emphasise that the unprofessional actions of the employee responsible were not supported by the rest of the publication.

“We would like to apologize unreservedly to the rider in the photograph, the Hinckley CRC and all our readers. This appalling lack of judgment by an individual is just that, and not a reflection of the CW office.”

But for some the online apology didn’t seem genuine, with people criticising the publication for shifting the blame to a single employee, suggesting that the magazine as a whole should take responsibility.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

3 + 7 =